Wiosną rusza w naszej szkole duży projekt , skierowany do uczniów i nauczycieli.
Projekt ten jest współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego, dofinansowany w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Dolnośląskiego na lata 2014-2020.
Liderem projektu jest Stowarzyszenie Ziemia Dzierżoniowska.
Partnerzy projektu to: Powiat Dzierżoniów, Gmina Miejska Dzierżoniów, Gmina Dzierżoniów, Gmina Piława Górna, Gmina Niemcza, Gmina Łagiewniki.
Projekt partnerski skierowany jest do 2806 osób z 12 szkół podstawowych i 3 szkół licealnych z terenu Powiatu Dzierżoniowskiego.
W naszej szkole będą się odbywały następujące zajęcia:
– „Z językiem obcym za pan brat” – koło językowe z języka angielskiego i niemieckiego,
– „Młody Pitagoras” – koło matematyczne,
– „Młody przyrodnik” – koło biologiczne i koło chemiczne,
– zajęcia specjalistyczne dla dzieci ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi (tzw. SPE) : gimnastyka korekcyjna, arteterapia, zajęcia sensoryczne, zajęcia logopedyczne, zajęcia socjoterapeutyczne,
– „Kreatywny uczeń – skuteczny biznesmen” – utworzenie Szkolnego Ośrodka Kariery – w ramach doradztwa zawodowego.
Nauczyciele skorzystają z różnych form doskonalenia zawodowego, w tym studiów podyplomowych.
Doposażone zostaną też poszczególne pracownie szkolne.
Projekt zakończy się w czerwcu 2020 roku.
Zakres projektu ustalony został na podstawie przeprowadzonej diagnozy potrzeb szkół. Określone zostały największe problemy placówek z terenu Powiatu. Dzięki temu, projekt odpowiadać będzie na potrzeby dzieci, młodzieży oraz nauczycieli i rodziców, co pozwoli na wyrównanie szans edukacyjnych oraz podniesienie kompetencji kluczowych.
Odpowiedzią na zdiagnozowane potrzeby jest wdrożenie poniższych działań:
- realizacja zajęć pozalekcyjnych w zakresie nauczania przedmiotów językowych, matematyczno-przyrodniczych oraz przedsiębiorczości;
- realizacja zajęć dodatkowych dla uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi;
- wyposażenie szkół w niezbędny sprzęt dydaktyczny do prowadzenia zajęć (w tym TIK);
- szkolenia dla nauczycieli w zakresie niezbędnym do realizacji planowanych zajęć;
- organizacja 21 wycieczek szkolnych dla 720 uczniów (394K), które są jedną
z najskuteczniejszych metod oddziaływań dydaktyczno-wychowawczych w procesie edukacji dzieci i młodzieży oraz sposobem wprowadzania, pogłębiania, rozszerzania lub utrwalania realizowanych treści kształcenia
Cele projektu
Realizacja powyższych zadań szczegółowych ma służyć realizacji celów projektu tj.:
- zwiększeniu dostępności usług edukacyjnych i wyrównywaniu szans,
- podniesieniu jakości i efektywności nauczania w zakresie kształtowania i rozwijania kompetencji kluczowych niezbędnych na rynku pracy,
- zapewnieniu jakości wykształcenia odpowiadającego standardom społeczeństwa opartego na wiedzy, wykorzystującego technologie informacyjno-komunikacyjne,
- podniesienie kompetencji nauczycieli w zakresie kształtowania kompetencji kluczowych wśród uczniów.
Planowane efekty
- rozwój kompetencji kluczowych wśród 2500 uczniów w tym: rozwój 793 uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi,
- wzrost kompetencji 306 nauczycieli,
- wyposażenie pracowni poprzez zakup specjalistycznych materiałów dydaktycznych (w tym TIK) umożliwiających indywidualizację pracy z uczniem podczas kół zainteresowań oraz prowadzenie zajęć wyrównawczych,
- pogłębienie, rozszerzanie oraz utrwalenia realizowanych treści kształcenia poprzez organizację 21 wycieczek szkolnych dla 720 uczniów.
Projekt zakłada także współpracę pomiędzy placówkami objętymi projektem, w celu udostępniania pracowni wspartych w ramach programu szkołom, które nie posiadają odpowiedniej bazy dydaktycznej.
Wartość projektu: 2.143.528,98 zł
Wkład Funduszy Europejskich: 1.821.999,63 zł
KWOTA DOFINANSOWANIA SZKOŁY PODSTAWOWEJ W NIEMCZY: 65174,47 ZŁ