Szkoła Podstawowa
Szkoła Podstawowa im Bolesława Chrobrego w Niemczy.
Rok powstania szkoły podstawowej – 29 listopada 1945r Pierwszy kierownik placówki – Tadeusz Kalarus Od 15 października 1977r szkoła podstawowa nosi imię Bolesława Chrobrego W 1973r przekształcono szkołę podstawową w Zbiorczą Szkołę Gminną (wtedy to zaczęło uczęszczać do niej także 87 uczniów z Gilowa i Goli Dzierżoniowskiej) Od 1999r pełna nazwa szkoły brzmi Zespół Szkół – Gimnazjum i Szkoła Podstawowa im Bolesława Chrobrego. Od 2017 r. po reformie oświaty jest to Szkoła Podstawowa im. Bolesława Chrobrego w Niemczy. W czerwcu 2019 r. szkołę opuścili ostatni gimnazjaliści.
Samorząd Uczniowski
Opiekun Samorządu – Michał Paczkowski – nauczyciel j. angielskiego Joanna Bagińska – nauczyciel wychowania fizycznego
Przewodnicząca – Alicja Kwaśniak
Zastępca – Marta Perkowska
Poczet Sztandarowy: Aleksandra Kuriata, Julia Kuriata, Jakub Makowski
W Samorządzie Uczniowskim pracują także: Oliwia Dyrda, Michał Jarguz, Bartosz Ostrowski, Aleksander Sośniak, Marcelina Królczyk, Patrycja Sokół
Działalność SU:
- uczestnictwo w uroczystościach szkolnych oraz w obchodach świąt państwowych,
- organizowanie zbiórek: „Góra Grosza”,
- organizowanie konkursu: „Świąteczny wystrój klasy” z okazji świąt Bożego Narodzenia
- pomoc w organizacji Mikołajek,
- organizowanie dni: „Dzień chłopca”, „Dzień Życzliwości”, „Dzień na czerwono” „Dzień Sukienki i Spódnicy”
- organizacja Minifinału WOŚP dla społeczności uczniowskiej,
- organizowanie zabawy karnawałowej dla uczniów klas I – III Szkoły Podstawowej,
- prowadzenie poczty walentynkowej z okazji Walentynek,
- dbanie o wystrój szkolnej gazetki ściennej.
Nauczanie zintegrowane
Przedstawiając Szkołę Podstawową w Niemczy nie sposób zapomnieć o klasach I – III, czyli tzw. nauczaniu zintegrowanym. Integracja w edukacji wczesnoszkolnej to propozycja pracy pedagogicznej zorientowana na dziecko jako podmiot i indywidualność. W związku z tym preferowana jest tu zasada: nie wszyscy, nie to samo, nie tak samo.
Zintegrowany charakter zajęc polega na:
- rezygnacji z podziału na przedmioty nauczania na rzecz aktywności ucznia i nauczyciela
- planowania przez nauczyciela zajęć scalających treści z różnych kierunków kształcenia
- dostosowania czasu zajęć i przerw do aktywności ucznia
- dostosowaniu zadań do możliwości rozwojowych dziecka
- organizowaniu sytuacji dydaktycznych aktywizujących dziecko do twórczego działania, eksperymentowania, odkrywania i przeżywania.
Ocenianie w klasach I – III ma formę oceny opisowej, dzięki której można bardziej efektywnie i precyzyjnie ocenić wiadomości i umiejetności ucznia, nie powodując zbędnego napięcia emocjonalnego, co nie jest bez znaczenia dla psychiki dziecka. Taki sposób oceniania dostarcza wskazówek nauczycielowi i rodzicom na temat tego, jak dziecko się rozwija i jak mu pomóc. Ocena opisowa jest bardziej obiektywna od stosowanej do niedawna oceny cyfrowej, ponieważ pozwala nauczycielom spojrzeć indywidualnie na każdego ucznia i docenić jego wysiłek, pomysłowość i zaangażowanie. Formułując ocenę staramy się wskazać sukcesy dziecka, a nie jego porażki. Unikamy też niezdrowej rywalizacji. Na codzień dzieci otrzymują oceny wyrażone słowami:
- wspaniale (za bardzo dobrze opanowane wiadomości)
- ładnie (za dobrze opanowane wiadomości)
- nieźle ( za błędy, luki w wiadomościach)
- pracuj więcej (za nieopanowane wiadomości).
W nauczaniu zintegrowanym są 3 klasy:
- Ia – 15 uczniów – wych. Małgorzata Kuźniar
- Ib – 14 uczniów – wych. Joanna Romantowska
- II- 25 uczniów -wych. Joanna Konopka (zastępstwo Józefa Kwiatkowska)
- III – 26 uczniów – wych. Alicja Łysiak
- IV -24 uczniów – wych. Michał Paczkowski
- V -16 uczniów – wych. Jan Prokop
- VI – 8 uczniów – wych. Irena Przybyłko
- VII a – 24 uczniów wych. Adam Woźniak
- VII b- 25 uczniów wych. Grażyna Gąsiorowska
- VIIIa- 19 uczniów wych. Ewa Jankiewicz-Basiów
- VIIIb – 16 uczniów wych. Iwona Dobosz-Czyszczoń