W klasie I został przeprowadzony blok zajęć, który rozwijał postawy prospołeczne. Celem zajęć było kształcenie u dzieci takich wartości jak: dobroć, życzliwość i pomaganie innym oraz bezinteresowne czynienie dobra.
Skorzystaliśmy z tekstu „Bank dobrych pomysłów, którego główną bohaterką jest Hania. Z opowieści Hani płynie piękna i ważna zachęta do czynienia dobra innym ludziom .Wspólnie nauczyliśmy się piosenki o dobrym wychowaniu pt: Savoir – Vivre. Dzięki zabawie „Wszyscy, którzy tak jak ja lubią…” uświadomiliśmy sobie, jak wielu z nas lubi podobne rzeczy. Porozmawialiśmy na temat przyjaźni, współpracy, życzliwości, wsparcia oraz tolerancji. Następnie objaśniliśmy sobie znaczenie słowa savoir – vivre i poparliśmy je pięknymi opowiastkami z książki G. Kasdepke o takim samym tytule. Na zakończenie naszego cyklu o dobrym wychowaniu wspólnie zjedliśmy owocowy podwieczorek. Dzieci bardzo zainteresowały te zajęcia , a wspólny podwieczorek przyczynił się do integracji grupy okazywania życzliwości i wyrozumiałości.
Tekst:J.Konopka