Szkoła Podstawowa im Bolesława Chrobrego w Niemczy.
Rok powstania szkoły podstawowej – 29 listopada 1945r Pierwszy kierownik placówki – Tadeusz Kalarus Od 15 października 1977r szkoła podstawowa nosi imię Bolesława Chrobrego W 1973r przekształcono szkołę podstawową w Zbiorczą Szkołę Gminną (wtedy to zaczęło uczęszczać do niej także 87 uczniów z Gilowa i Goli Dzierżoniowskiej) Od 1999r pełna nazwa szkoły brzmi Zespół Szkół – Gimnazjum i Szkoła Podstawowa im Bolesława Chrobrego. Od 2017 r. po reformie oświaty jest to Szkoła Podstawowa im. Bolesława Chrobrego w Niemczy. W czerwcu 2019 r. szkołę opuścili ostatni gimnazjaliści.
Opiekun Samorządu – Michał Paczkowski – nauczyciel j. angielskiego Joanna Bagińska – nauczyciel wychowania fizycznego
Przewodnicząca – Alicja Kwaśniak
Zastępca – Marta Perkowska
Poczet Sztandarowy: Aleksandra Kuriata, Julia Kuriata, Jakub Makowski
W Samorządzie Uczniowskim pracują także: Oliwia Dyrda, Michał Jarguz, Bartosz Ostrowski, Aleksander Sośniak, Marcelina Królczyk, Patrycja Sokół
Działalność SU:
Przedstawiając Szkołę Podstawową w Niemczy nie sposób zapomnieć o klasach I – III, czyli tzw. nauczaniu zintegrowanym. Integracja w edukacji wczesnoszkolnej to propozycja pracy pedagogicznej zorientowana na dziecko jako podmiot i indywidualność. W związku z tym preferowana jest tu zasada: nie wszyscy, nie to samo, nie tak samo.
Zintegrowany charakter zajęc polega na:
Ocenianie w klasach I – III ma formę oceny opisowej, dzięki której można bardziej efektywnie i precyzyjnie ocenić wiadomości i umiejetności ucznia, nie powodując zbędnego napięcia emocjonalnego, co nie jest bez znaczenia dla psychiki dziecka. Taki sposób oceniania dostarcza wskazówek nauczycielowi i rodzicom na temat tego, jak dziecko się rozwija i jak mu pomóc. Ocena opisowa jest bardziej obiektywna od stosowanej do niedawna oceny cyfrowej, ponieważ pozwala nauczycielom spojrzeć indywidualnie na każdego ucznia i docenić jego wysiłek, pomysłowość i zaangażowanie. Formułując ocenę staramy się wskazać sukcesy dziecka, a nie jego porażki. Unikamy też niezdrowej rywalizacji. Na codzień dzieci otrzymują oceny wyrażone słowami:
W nauczaniu zintegrowanym są 3 klasy: